The Wolf Man. Woooooohhh, Haps Haps!

Af Mads Grymer Ejstrup

Så er der vareulve på programmet, The Wolf Man er blevet genindspillet og det er faktisk blevet ganske godt. Her er uddrag fra min admeldelse:

Til trods for alle disse kendte ansigter er dette en ægte gyser og i en ægte gyser er genren selv stjernen. Filmens production design er fantastisk. Her er masser af uhyggelige skove og slotte, og vigtigst af alt en engelsk tågeindhyldet hede. Og så er vareulvene rent faktisk skabt via make up og ikke gennem moderne computerteknik. Hvorfor er det godt? Prøv at se Twilight: New Moon, Van Helsing eller Underworld, alle film med underlige kønsløse og ikke særligt skræmmende varulve, prøv så at se En Amerikansk Varulv i London eller The Wolf Man, her virker de farlige, kødelige og glubske. Det er i øvrigt Rick Baker der står bag varulvene i begge film.

[…]filmen er faktisk bevægende, ikke så den bliver siddende i kroppen bagefter, men det er mere end man kan sige om de fleste andre film og så kan Joe Johnston opbygge en scene så uhygge og chok fungerer. The Wolfman er ikke bare end film, som er meget bedre end jeg havde forventet, det er simpelthen en god film.

Resten, plus hvor mange stjerne jeg giver den, kan læses her.

Dette bliver dog ikke det sidste I høre til The Wolf Man, jeg har et par indlæg på vej….

~ af Mads Grymer Ejstrup på fredag, 12 februar 2010.

2 kommentarer to “The Wolf Man. Woooooohhh, Haps Haps!”

  1. Glæder mig meget til at se denne film, jeg har dog været lidt skuffet over de anmeldelser, den har fået rundt omkring. Det er som om folk ser 2 forskellige film, også derfor jeg glæder mig til at finde ud af min egen mening.

    PS. Kan ikke dy mig, som den gode elev jeg er, for at påpege at du her omtaler gyser som en genre, når vi lige har slået fast, at genren for denne film må være fiction og undergenren er gyser😉

    Ditlev

Skriv et svar

 
